Pelayanan publik dalam pembuatan e-KTP di Kota Semarang : studi praktik pelayanan publik di wilayah Kecamatan Ngaliyan Kota Semarang

Al Ansori, M. Habib (2020) Pelayanan publik dalam pembuatan e-KTP di Kota Semarang : studi praktik pelayanan publik di wilayah Kecamatan Ngaliyan Kota Semarang. Undergraduate (S1) thesis, Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang.

[thumbnail of Skripsi_1506016002_M._Habib_Al_Ansori] Text (Skripsi_1506016002_M._Habib_Al_Ansori)
Skripsi_1506016002_M._Habib_Al_Ansori.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Pelayanan publik adalah setiap kegiatan yang dilakukan kelompok atau seseorang atau birokrasi untuk memberikan bantuan kepada masyarakat yang memiliki kegiatan yang hasilnya tidak terikat pada suatu produk secara fisik dalam rangka mencapai suatu tujuan tertentu dengan aturan pokok dan tata cara yang telah ditetapkan. Salah satu jenis pelayanan public yang merupakan kewajiban Pemerintah dan memiliki peran strategis yaitu pelayanan di bidang pembuatan ektp.
Oleh sebab itu, peneliti ingin melihat sudah tepatkah Pelayanan Publik Pembuatan E-KTP di Kantor Kecamatan Ngaliyan Kota Semarang. Berdasarkan latar belakang tersebut, peneliti merumuskan penelitian ini terdiri dari bagaimanakah praktik pelayanan publik pembuatan ektp di Kantor Kecamatan Ngaliyan Kota Semarang dan bagaimanakah akses pelayanan publik pembuatan ektp di Kantor Kecamatan Ngaliyan Kota Semarang.
Penelitian Pelayanan Publik di Kota Semarang (Study Praktik Pelayanan Publi Pembuatan Ektp di Kantor Kecamatan Ngaliyan Kota Semarang) ini membahas bagaimana praktik pelayanan publik pembuatan ektp di kantor kecamatan serta melihat akses pelayanan publik di kantor Kecamatan. Peneliti melakukan jenis penelitian metode deskriptif kualitatif. Kajian penelitian menggunakan studi pelayanan publik yaitu dinilai dari dimensi bukti fisik (tangible), kehandalan (reliability), daya tanggap (responsiveness), jaminan (assurance), dan empati (empathy).

ABSTRACT:
Public service is any activity carried out by a group or person or bureaucracy to provide assistance to people who have activities whose results are not physically tied to a product in order to achieve a certain goal with predetermined basic rules and procedures. One type of public service that is the obligation of the Government and has a strategic role, namely services in the field of extracting research.
Therefore, researchers want to see whether the Public Service for E-KTP Making is appropriate at the Ngaliyan District Office, Semarang City. Based on this background, the researcher formulated this research consisting of how the public service practice of making ektp in the Ngaliyan District Office, Semarang City and how to access public services for making ektp at the Ngaliyan District Office, Semarang City.
Research on Public Services in Semarang City (Study of Public Service Practices for Ectp Making at the Ngaliyan District Office, Semarang City) discusses how public service practices in making EXTP in sub-district offices and observing access to public services in the District office. Researchers conducted this type of research with qualitative descriptive methods. Research studies using public service studies are assessed from the dimensions of physical evidence (tangible), reliability (reliability), responsiveness (responsiveness), assurance (assurance), and empathy (empathy).

Item Type: Thesis (Undergraduate (S1))
Uncontrolled Keywords: Pelayanan publik; E-KTP
Subjects: 300 Social sciences > 350 Public administration > 352 Of local governments
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Politik > 67201 - Ilmu Politik
Depositing User: Miswan Miswan
Date Deposited: 25 Feb 2023 03:05
Last Modified: 25 Feb 2023 03:05
URI: https://eprints.walisongo.ac.id/id/eprint/19260

Actions (login required)

View Item
View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics