Pengaruh Islamic promotion, dan brand image terhadap keputusan pembelian pada CV Thronescompany Jepara: studi kasus pada pembeli Thronescompany Jepara

Sofyanisar, Rizka Azza (2022) Pengaruh Islamic promotion, dan brand image terhadap keputusan pembelian pada CV Thronescompany Jepara: studi kasus pada pembeli Thronescompany Jepara. Undergraduate (S1) thesis, Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang.

[thumbnail of Skripsi_1605026178_Rizka_Azza_Soyaniar] Text (Skripsi_1605026178_Rizka_Azza_Soyaniar)
Skripsi_1605026178_Rizka_Azza_Soyaniar.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (3MB)

Abstract

Perusahaan furniture di Jepara termasuk dalam kategori perusahaan yang banyak menyerap pekerja dan bisa jadi sebagian besar penduduk di Jepara bermata pencaharian pada dunia furniture. Terlepas hal tersebut menjadikan kota Jepara sebagai kota ukir dengan produk furniture unggulan yang telah tersebar diberbagai belahan dunia manapun, persaingan dunia furniture di Jepara termasuk dalam kategori sangat ketat dimana semua lapisan elemen saling berkompetisi untuk memperoleh konsumen, produk yang diciptakan harus inovatif dan kekinian sehingga memudahkan minat dari konsumen untuk membeli produk tersebut. Penelitian ini dibuat untuk mengetahui pengaruh Islamic Promotion dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian pada perusahaan furniture CV. Thronescompany Jepara. Pada penelitian ini termasuk dalam penelitian kuantitatif. Pemilihan populasi pada penelitian ini mengacu pada jumlah pembeli dari produk furniture buatan CV. Thronescompany. Jumlah repsonden yang dijadikan sampel pada penelitian ini adalah 96 orang. Metode yang dipakai dalam pengolahan data dan analisis adalah memakai analisis regresi linier berganda. Hasil dari penelitian yang telah peneliti lakukan adalah bahwa variabel Islamic Promotion dan Brand Image secara bersama-sama berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian pada produk Furniture dari perusahaan Thronescompany Jepara.

ABSTRACT:
Furniture companies in Jepara are included in the category of companies that absorb a lot of workers and it could be that most of the population in Jepara make a living in the furniture world. Apart from this, making the city of Jepara a carving city with superior furniture products that have spread in various parts of the world, the competition in the furniture world in Jepara is includes in a very tight category where all layers of elements complete with each other to get consumers, consumer interest in buying the product. This study was made to determine the effect of Islamic Promotion and Brand Image on Purchase Decisions at the furniture company CV. Thronescompany Jepara. This research is included in quantitative research. The population selection in this study refers to the number of buyers of Furniture Products made by CV. Thronescompany. The number of respondents who were sampled in this study were 96 people. Method used in data processing and analysis is to use multiple linear regression analysis. The result of the research that researchers have done are that the Islamic Promotion and Brand Image variables together have a positive and significant effect on purchasing decisions on furniture products from the Jepara Thronescompany.

Item Type: Thesis (Undergraduate (S1))
Uncontrolled Keywords: Islamic Promotion; Brand Image; Keputusan Pembelian
Subjects: 200 Religion (Class here Comparative religion) > 290 Other religions > 297 Islam and religions originating in it > 297.2 Islam Doctrinal Theology, Aqaid and Kalam > 297.27 Islam and social sciences > 297.273 Islam and economics
600 Technology (Applied sciences) > 650 Management and auxiliary services > 658 General management > 658.8 Marketing management (pemasaran, distribusi)
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam > 60202 - Ekonomi Syariah (Ekonomi Islam) (S1)
Depositing User: Chantika Khoirunnisaa
Date Deposited: 12 Oct 2022 10:10
Last Modified: 12 Oct 2022 10:10
URI: https://eprints.walisongo.ac.id/id/eprint/17244

Actions (login required)

View Item
View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics