Analisis faktor-faktor yang mempengaruhi perilaku konsumen dalam keputusan pembelian pakaian secara online di Tiktok Shop pada mahasiswa UIN Walisongo Semarang

Azizah, Ila (2024) Analisis faktor-faktor yang mempengaruhi perilaku konsumen dalam keputusan pembelian pakaian secara online di Tiktok Shop pada mahasiswa UIN Walisongo Semarang. Undergraduate (S1) thesis, Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang.

[thumbnail of Skripsi_1707016005_Ila_Azizah] Text (Skripsi_1707016005_Ila_Azizah)
Skripsi_1707016005_Ila_Azizah.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Consumer behaavior is the process of selecting, purchasing, and utilizing products to meet their needs. The purpose of this research to analyze factors that can influence consumer behavior in decisions to purchase clothes online at the tiktok shop among students at UIN Walisongo Semarang. The type of research is qualitative. The number of subject in this study was five people. Data collection technique used interview. And data analysis techniques through data collection, then reduction, data presnttation, final verification of conclusion drawing. The result of this research show that there are five factors that influence consumer behavior in making decisions about purchasing clothes online at the tiktok shop. These five factors include good service, factors product quality factors, more economical price at the Tiktok Shop, lifestyle factors and social factors.
Keywords: Consumer Behavior, Buying decisions, Tiktok Shop

ABSTRAK:
Perilaku konsumen merupakan proses pemilihan, pembelian, serta pemanfaatan produk unuk memenuhi kebutuhannya. Tujuan penelitian ini untuk menganalisis faktor yang dapat mempengaruhi perilaku konsumen dalam keputusan pembelian pakaian secara online di tiktok shop pada Mahasiswa UIN Walisogo Semarang. Jenis penelitian bersifat kualitatif. Jumlah subjek sebnayak lima orang. Teknik pengumpulan data menggunakan wawancara. Teknik analisis melalui pengumpulan data, reduksi, penyajian, verifikasi dan penarikan kesimpulan. Hasil penelitian ini menemukan adanya lima faktor yang berpengaruh dalam keputusan pembelian pakaian di tiktok shop pada kalangan mahasiswa UIN Walisongo Semarang. Kelima faktor tersebut antara lain, faktor layanan didasari adanya layanan yang cukup baik dari Tiktok Shop. Faktor kualitas produk, faktor harga di Tiktok Shop lebih ekonomis. Faktor gaya hidup dan faktor sosial.
Keywords: Perilaku konsumen, Keputusan Pembelian, Tiktok Shop

Item Type: Thesis (Undergraduate (S1))
Uncontrolled Keywords: Perilaku konsumen; Keputusan pembelian; Tiktok Shop; Mahasiswa
Subjects: 100 Philosophy and psychology > 150 Psychology > 158 Applied psychology
Divisions: Fakultas Psikologi dan Kesehatan > 73201 - Psikologi
Depositing User: Miswan Miswan
Date Deposited: 09 Jul 2025 08:01
Last Modified: 09 Jul 2025 08:01
URI: https://eprints.walisongo.ac.id/id/eprint/26829

Actions (login required)

View Item
View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics