Analisis faktor-faktor yang mempengaruhi perilaku konsumtif berbelanja secara online pada mahasiswa UIN Walisongo Semarang

Piyanti, Laras Ari (2024) Analisis faktor-faktor yang mempengaruhi perilaku konsumtif berbelanja secara online pada mahasiswa UIN Walisongo Semarang. Undergraduate (S1) thesis, Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang.

[thumbnail of Skripsi_1707016030_Laras_Ari_Piyanti] Text (Skripsi_1707016030_Laras_Ari_Piyanti)
Skripsi_1707016030_Laras_Ari_Piyanti.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Consumtive behavior is an activity that is not based on reasonable considerations is buying and using a service. The purpose of this study is to determine what factors influence consutiptive behavior in the contexs of online shopping. The research used qualitative research, the subject of this study amounted to 5 peopl. Data collection used by interveiew, whike the measuring instrument used is data analysis technique by collecting data, data reduction, data presentation, verification, abd coclusion drawing. The result of this study indicate that there are factors that influence consumptive behavior in students, namely socio-cuktural factors, economic factors, pscychological factors, and information media factors.
Keyword: Factors Counsumtive Behavior, Online Shopping

ABSTRAK:
Perilaku konsumtif merupakan kegiatan yang tidak berstandar pada pertimbangan kewajaran dalam membeli dan menggunakan suatu barang. Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui faktor apa saja yang mempengaruhi perilaku konsumtif dalam konteks belanja online. Penelitian yang digunakan penelitian kualitatif, subjek penelitian ini berjumlah 5 orang. Pengumpulan data yang digunakan dengan wawancara, sementara alat ukur yang digunakan yaitu teknik Analis Data dengan mengumpulkan data, Reduksi Data, Penyajian Data, Verivikasi, dan penarik Kesimpulan. Hasil penelitian ini menunjukan adanya faktor yang mempengaruhi perilaku konsumtif pada Mahasiswa yaitu Faktor Sosial Budaya, Faktor Ekonomi, Faktor Psikologis, dan Faktor Media Informasi.
Kata Kunci: Faktor Perilaku Konsumtif, Belanja Online

Item Type: Thesis (Undergraduate (S1))
Uncontrolled Keywords: Perilaku konsumtif; Belanja online; Mahasiswa
Subjects: 100 Philosophy and psychology > 150 Psychology > 158 Applied psychology
Divisions: Fakultas Psikologi dan Kesehatan > 73201 - Psikologi
Depositing User: Miswan Miswan
Date Deposited: 11 Jul 2025 07:32
Last Modified: 11 Jul 2025 07:32
URI: https://eprints.walisongo.ac.id/id/eprint/26877

Actions (login required)

View Item
View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics