Pengaruh brand image dan brand trust terhadap brand loyalty pada mahasiswa Universitas Islam Negeri Walisongo : studi pada mahasiswa penerima Beasiswa Kartu Indonesia Pintar pengguna iPhone
Ni'am, Iqbal Akhsanun (2024) Pengaruh brand image dan brand trust terhadap brand loyalty pada mahasiswa Universitas Islam Negeri Walisongo : studi pada mahasiswa penerima Beasiswa Kartu Indonesia Pintar pengguna iPhone. Undergraduate (S1) thesis, Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang.
![[thumbnail of Skripsi_1907016116_Iqbal_Akhsanun_Ni'am]](https://eprints.walisongo.ac.id/style/images/fileicons/text.png)
Skripsi_1907016116_Iqbal_Akhsanun_Ni'am.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.
Download (7MB)
Abstract
Brand loyalty is becoming a common thing in consumption behavior. Consumers who have brand loyalty make themselves willing to spend more to buy goods from the brand. Thus, consumers who have loyalty to a brand have an advantage in establishing ties between the brand and consumers. This research aims to examine the influence of brand image and brand trust on brand loyalty among KIP-K students at Walisongo State Islamic University, Semarang who use iPhones and to provide students with a new perspective on consumer mechanisms. This research is quantitative research with a casual approach. Sampling in this study used the Slovin technique with a significance of 10%, resulting in a sample of 196 KIP-K Scholarship Students using iPhones. The measuring instruments used are the brand image scale, brand trust scale and brand loyalty scale. Data analysis was carried out using the multiple linear regression method. The results of the linear regression test include that there is an influence of brand image on brand loyalty among KIP-K Scholarship Students using iPhones with a significance of 0.028 and a regression coefficient value of 0.104, there is an influence of brand trust on brand loyalty among KIP-K Students at Walisongo State Islamic University Semarang who use iPhones with a significance value of 0.000 and a regression coefficient value of 0.170, and there is an influence of brand image and brand trust on brand loyalty among KIP-K students at Walisongo State Islamic University Semarang who use iPhones with a significance value of 0.000 and a regression coefficient value of 0.106.
Keywords: Brand Image, Brand Trust, Brand Loyalty
ABSTRAK:
Brand loyalty menjadi sebuah hal yang umum dalam perilaku konsumsi. Konsumen yang memiliki brand loyalty membuatnya dirinya rela mengeluarkan biaya lebih dalam membeli sebuah barang dari merek. Dengan demikian konsumen yang memiliki loyalty terhadap sebuah brand memiliki keuntungan dalam menjalin keterikatan antar brand dan konsumen. Penelitian ini bertujuan untuk menguji pengaruh brand image dan brand trust terhadap brand loyalty pada Mahasiswa KIP-K Universitas Islam Negeri walisongo Semarang yang menggunakan iPhone serta memberikan citra pandang baru bagi mahasiswa mengenai mekanisme konsumen. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dengan pendekatan kasualitas. Pengambilan sampel dalam penelitian ini menggunakan teknik slovin dengan signifikansi 10% diperoleh sampel sebanyak 196 Mahasiswa Beasiswa KIP-K pengguna iPhone. Alat ukur yang digunakan yaitu menggunakan skala brand image, skala brand trust dan skala brand loyalty. Analisis data dilakukan dengan metode regresi linier berganda. Hasil uji regresi linier meliputi terdapat pengaruh brand image terhadap brand loyalty pada Mahasiswa Beasiswa KIP-K pengguna iPhone dengan signifikansi 0,028 dan nilai koefisien regresi sebesar 0,104, terdapat pengaruh brand trust terhadap brand loyalty pada Mahasiswa KIP-K Universitas Islam Negeri walisongo Semarang yang menggunakan iPhone dengan nilai signifikansi 0,000 dan nilai koefisien regresi sebesar 0,170, dan terdapat pengaruh brand image dan brand trust terhadap brand loyalty pada Mahasiswa KIP-K Universitas Islam Negeri walisongo Semarang yang menggunakan iPhone dengan nilai signifikansi 0,000 dan nilai koefisien regresi sebesar 0,106.
Kata kunci : Brand Image, Brand Trust, Brand Loyalty
Item Type: | Thesis (Undergraduate (S1)) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Brand image; Brand trust; Brand loyalty; Mahasiswa; Beasiswa Kartu Indonesia Pintar |
Subjects: | 100 Philosophy and psychology > 150 Psychology > 158 Applied psychology |
Divisions: | Fakultas Psikologi dan Kesehatan > 73201 - Psikologi |
Depositing User: | Miswan Miswan |
Date Deposited: | 21 Jul 2025 05:45 |
Last Modified: | 21 Jul 2025 05:45 |
URI: | https://eprints.walisongo.ac.id/id/eprint/26990 |
Actions (login required)
Downloads
Downloads per month over past year