Pengaruh label halal dan brand image terhadap keputusan pembelian air minum dalam kemasan merek Aqua : studi kasus Mahasiswa UIN Walisongo

Mukhtar, Umar (2022) Pengaruh label halal dan brand image terhadap keputusan pembelian air minum dalam kemasan merek Aqua : studi kasus Mahasiswa UIN Walisongo. Undergraduate (S1) thesis, Universitas Islam Negeri Walisongo Semarang.

[thumbnail of Skripsi_1805056026_Umar_Mukhtar] Text (Skripsi_1805056026_Umar_Mukhtar)
Skripsi_1805056026_Umar_Mukhtar.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

Kebutuhan konsumen yang semakin meluas mengakibatkan pengaruh terhadap perilaku konsumen. Maraknya bisnis Air Minum Dalam Kemasan (AMDK) didasari dari meningkatnya kebutuhan konsumen, mengingat keterbatasan jumlah air minum yang bersih dan sehat. Dalam kenyataannya produk yang memberikan label halal dan brand image yang terkenal lebih menjadi pilihan konsumen seperti produk (AMDK) merek Aqua .Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguji pengaruh label halal dan brand image terhadap keputusan pembelian air minum dalam kemasan marek Aqua mahasiswa UIN Walisongo. Jenis penelitian ini adalah kuantitatif, dengan mengunakan regresi linier berganda. Data dalam penelitian ini berupa data primer dengan 100 responden. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa variabel label halal dan brand image berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian air minum dalam kemasan merek Aqua pada mahasiswa UIN Walisongo.

ABSTRACT:
The increasingly widespread consumer needs have an impact on consumer behavior. The rise of the Bottled Drinking Water (AMDK) business is based on the increasing needs of consumers, given the limited amount of clean and healthy drinking water. In reality, products that provide halal labels and well known brand images are more consumer choices such as product (AMDK) brand Aqua. The purpose of this research is to examine the effect of halal and brand image on purchasing decisions of drinking water ini Aqua branded packaging, students of UIN Walisongo. This type of research is quantitative, using multiple linear regression. The data in this study are primary data with 100 respondents. The results of this study indicate that the halal label and brand image variables have a positive and significant impact on purchasing decisionsfor drinking water in the Aqua brand packaging at UIN Walisongo students.

Item Type: Thesis (Undergraduate (S1))
Uncontrolled Keywords: Label halal; Brand image; Keputusan pembelian; Mahasiswa
Subjects: 600 Technology (Applied sciences) > 640 Home economics and family living > 641 Food and drink
600 Technology (Applied sciences) > 650 Management and auxiliary services > 658 General management > 658.8 Marketing management (pemasaran, distribusi)
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam > 61201 - Manajemen
Depositing User: Tiara Muna
Date Deposited: 21 Nov 2022 07:19
Last Modified: 21 Nov 2022 07:19
URI: https://eprints.walisongo.ac.id/id/eprint/17931

Actions (login required)

View Item
View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics